Danny Weber
Uusi vuoto kertoo Snapdragon 8 Elite -piiristä, Redmi D2 -grafiikasta, aktiivijäähdytyksestä ja vakaista pelituloksista.
Tuoreen vuodon mukaan Redmi valmistelee K90 Ultra -mallia, ja ensimmäiset pelitestit ovat jo ilmestyneet verkkoon. Ne julkaisi tunnettu vuotaja Digital Chat Station, jonka mukaan laite tarjoaa erittäin vahvaa suorituskykyä.
Alustavien tietojen perusteella puhelin rakentuu Qualcomm Snapdragon 8 Elite -piirin ympärille ja saa tuekseen Redmin oman Redmi D2 -grafiikkasirun. Kuorman alla vakautta pitäisi tuoda suuri jäähdytysjärjestelmä, jossa on 6 700 mm² höyrykammio ja integroitu aktiivinen tuuletin. Redmi näyttää siis panostavan huipputehon lisäksi myös pitkiin pelisessioihin.
Tunnin mittaisessa Genshin Impact -testissä puhelin piti lähteen mukaan keskimäärin 165 ruutua sekunnissa, kun kolminkertainen ruutujen interpolointi oli käytössä. Keskimääräinen virrankulutus oli 5,8 W, ja suorituskyky pysyi vakaana koko testin ajan.
Honkai: Star Rail -pelissä laite ylsi 59,7 ruutuun sekunnissa keskimääräisen kulutuksen ollessa 7,5 W. Digital Chat Stationin mukaan uutuus päihitti jotkin Snapdragon 8 Elite Gen 5 -puhelimet keskimääräisessä ruudunpäivityksessä, virrankulutuksessa ja jopa vähimmäis-FPS:ssä.
Myös muissa peleissä tulokset näyttävät vahvoilta. PUBG-pelissä Redmi K90 Ultra piti väitetysti 164,8 FPS lähes ilman pudotuksia, ja Honor of Kings -pelissä se saavutti korkeimmilla grafiikka-asetuksilla vakaat 144 FPS kuluttaen vain 3,4 W. Jopa vähimmäissuorituskyky ei laskenut alle 140 ruudun sekunnissa. Lisäksi odotetaan yli 8 500 mAh akkua ja 100 W pikalatausta, mutta Redmin on vielä vahvistettava lopulliset tekniset tiedot virallisesti.
© A. Krivonosov