Trump yönetiminin OpenAI'da hisse alma olasılığını değerlendirdiği bildiriliyor. NOTUS ve CNBC'nin haberine göre üst düzey ABD yetkilileri yapay zeka şirketleriyle hükümetin hisse sahibi olması konusunda görüşmeler yapmış. Kaynaklar, OpenAI CEO'su Sam Altman ile ilk temasların 2025 gibi erken bir tarihte başladığını söylüyor.
CNBC, bu fikrin Altman'dan çıkmış olabileceğini aktarıyor. Öneri, OpenAI'in hisselerinin bir kısmını ABD hükümetine sunmasını içeriyor. Bu adım, şirketi daha önce OpenAI tarafından vatandaşların yapay zeka kaynaklı ekonomik büyümeden pay almasını sağlayacak bir mekanizma olarak tanımlanan Kamu Refahı Fonu kavramına yaklaştıracak.
Anlaşmanın koşulları henüz netleşmiş değil. ABD hükümetinin ne kadar hisse alacağı, doğrudan nakit yatırımı mı, altyapı desteği karşılığı mı yoksa başka bir katılım modeli mi olacağı bilinmiyor. Bunun bir örneği var: ABD hükümeti daha önce yaklaşık 9 milyar dolar yatırım yaparak Intel'in yaklaşık %10'unu almıştı. Stratejik teknoloji şirketlerine devlet ilgisi artık sıra dışı bir durum değil.
Görüşmeler, yapay zeka geliştiricilerine yönelik denetimlerin arttığı bir dönemde gerçekleşiyor. CNBC'ye göre Altman geçtiğimiz günlerde yapay zeka düzenlemelerini görüşmek için Washington'da politika yapıcılarla bir araya geldi. Trump yönetimi bu hafta yapay zeka modellerinin kamuya sunulmadan önce hükümet denetiminden geçmesini öngören bir başkanlık kararnamesi imzaladı.
OpenAI'ın yeni kurallara uymaya hazır olduğu ve en yeni modellerini kamuya açıklamadan önce düzenleyicilere sunduğu belirtiliyor. Hükümetin hisse almasına yönelik müzakereler ilerlerse, bu ABD ile özel yapay zeka sektörü arasındaki işbirliğinin en önemli örneklerinden biri olabilir. Özellikle de Washington'un giderek ulusal rekabet ve güvenlik meselesi olarak gördüğü bu sektörde.